مدیریت امور دانشجویی - معاونت دانشجویی
ادارهی خوابگاه ها با هدف واگذاری خوابگاه و اسکان دانشجویان (اعم از جدید الورود و دانشجویان قدیم) و ایجاد محیطی امن و آرام، شاداب و مجهز به امکانات زندگی دانشجویی برای دانشجویان، انجام وظیفه مینماید. این اداره تلاش میکند با فضاهای تقریباً ثابتی که در اختیار دارد براساس مجموعهی امتیازهای مربوطه، تعداد محدودی از دانشجویان متقاضی خوابگاه را اسکان دهد و این امر در ابتدای هر نیمسال تحصیلی انجام میشود
دانشجویان می توانند جهت درخواست خوابگاه به سامانه معاونت دانشجویی بوستان مراجعه نموده، و از طریق کارتابل دانشجویان با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور وارد صفحه اصلی این سامانه شوند و درخواست خوابگاه خود را ثبت نام نمایند.
دانشجویان می توانند جهت درخواست خوابگاه به سامانه معاونت دانشجویی بوستان مراجعه نموده، و از طریق کارتابل دانشجویان با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور وارد صفحه اصلی این سامانه شوند و درخواست خوابگاه خود را ثبت نام نمایند.
. برآورد و ارایهی گزارش از تعمیرات جزئی و اساسی لازم در هر خوابگاه و تهیه تجهیزات مورد نیاز خوابگاه
خوابگاه مرحوم رجایی(برادران) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه علامه رفیعی (برادران) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه شهید باهنر (برادران) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه کوثر (خواهران) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه مرحوم ابوترابی (خواهران) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه شهید امامی (خواهران) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه شهید بابایی (خواهران) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه شهید چمران (متاهلی) مجتمع خوابگاههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
خوابگاه شهید سردار سلیمانی (برادران) خیابان نوروزیان نرسیده به کانال حکمت ٣٠ پلاک ١٦٤
خوابگاه فلسطین (برادران) خیابان نوروزیان نرسیده به کانال حکمت ٣٠ پلاک ١٦١
اداره خوابگاه ها
جناب آقای مهدی فلاح سرپرست اداره خوابگاه ها 02833902200
جناب اقای سید حامد قافله باشی مسئول تدارکاتاداره خوابگاه ها 02833902202
سرکار خانم زهرا بادروح کارشناس اداره خوابگاه ها 02833902202
سرکار خانم سکینه شمشادی ایمن آبادی کارشناس دانشجویان بین الملل در خوابگاه ها 02833902204
سرکار خانم مریم سهرابی کارشناس صندوق رفاه در خوابگاه ها 02833902205
متصدیان خوابگاه ها
برادران
جناب آقای حسین آذربایجانی متصدی خوابگاه شهید رجایی 02833902240
جناب آقای میلاد نجاری متصدی خوابگاه شهید باهنر 02833902241
جناب آقای فرشید دولت آبادی متصدی خوابگاه علامه رفیعی 02833902242
جناب آقای افشین لشگری متصدی خوابگاه شهید چمران 02833902245
جناب آقای شعبان فیض الهی متصدی خوابگاه فلسطین 02833665068
جناب آقای شعبان فیض الهی متصدی خوابگاه شهید سردار سلیمانی 02833660727
خواهران
سرکار خانم رقیه رضایی متصدی خوابگاه مرحوم ابوترابی 02833902247
سرکار خانم لیدا سلطانپور متصدی خوابگاه کوثر 02833902243
سرکار خانم وجیهه تاجر گنجینه باف متصدی خوابگاه کوثر 02833902243
سرکار خانم سید عاطفه فلاح حسینی متصدی خوابگاه شهید امامی 02833902244
سرکار خانم کوثر حلال خور متصدی خوابگاه شهید بابایی 02833902246
جناب آقای مهدی فلاح سرپرست اداره خوابگاه ها 02833902200
جناب اقای سید حامد قافله باشی مسئول تدارکاتاداره خوابگاه ها 02833902202
سرکار خانم زهرا بادروح کارشناس اداره خوابگاه ها 02833902202
سرکار خانم سکینه شمشادی ایمن آبادی کارشناس دانشجویان بین الملل در خوابگاه ها 02833902204
سرکار خانم مریم سهرابی کارشناس صندوق رفاه در خوابگاه ها 02833902205
متصدیان خوابگاه ها
برادران
جناب آقای حسین آذربایجانی متصدی خوابگاه شهید رجایی 02833902240
جناب آقای میلاد نجاری متصدی خوابگاه شهید باهنر 02833902241
جناب آقای فرشید دولت آبادی متصدی خوابگاه علامه رفیعی 02833902242
جناب آقای افشین لشگری متصدی خوابگاه شهید چمران 02833902245
جناب آقای شعبان فیض الهی متصدی خوابگاه فلسطین 02833665068
جناب آقای شعبان فیض الهی متصدی خوابگاه شهید سردار سلیمانی 02833660727
خواهران
سرکار خانم رقیه رضایی متصدی خوابگاه مرحوم ابوترابی 02833902247
سرکار خانم لیدا سلطانپور متصدی خوابگاه کوثر 02833902243
سرکار خانم وجیهه تاجر گنجینه باف متصدی خوابگاه کوثر 02833902243
سرکار خانم سید عاطفه فلاح حسینی متصدی خوابگاه شهید امامی 02833902244
سرکار خانم کوثر حلال خور متصدی خوابگاه شهید بابایی 02833902246
.اداره ی تغذیه یکی از سه اداره موجود در مدیریت کل امور دانشجوی میباشد. این اداره وظیفه خطیر و حساس تهیه، طبخ و توزیع وعده های غذایی دانشجویان را عهده دار بوده است و همواره می کوشد تا از نظر کمی و کیفی ارایه خدمات خود را ارتقاء بخشد. بدین منظور پذیرای کلیه پیشنهادات وانتقادات دانشجویان گرامی بوده و از همکاری دانشجویان در این زمینه استقبال مینماییم.
هم اکنون توزیع وعده ی ناهار دانشجویان در سلف مرکزی بهار (دختران) و باران (پسران) انجام میگیرد. شام و صبحانه نیز که مخصوص دانشجویان خوابگاهی است در مجتمع خوابگاههای دانشجویی و خوابگاههای موجود در سطح شهر توزیع میگردد. علاوه بر رستوران دانشجویی (بهار و باران ) که ناهار دانشجویان را براساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویی ارائه مینماید، دانشجویان میتوانند برای استفاده از انواع خدمات رفاهی به بوفه های خواهران و برادران در دانشکده های فنی و مهندسی ، معماری و مجتمع خوابگاه ها مراجعه نمایند.
در بعد نظارت بر اماکن موجود، علاوه بر اداره ی تغذیه که وظیفه بازدیدهای دوره ای را برعهده دارد، کارشناسان مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، کارشناسان سازمان دامپزشکی استان، کارشناسان مرکز پزشکی بهداشتی شهید بلندیان و کارشناسان اداره کار و امور اجتماعی نیز از اماکن مختلف موجود در دانشگاه بازدید مینمایند
تلاش شبانه روزی کلیه همکاران ما در راستای ارتقاء رضایتمندی دانشجویان عزیز بوده و امید است بتوانیم بستری مناسب تر در جهت بهبود شرایط زندگی را برای دانشجویان گرامی فراهم آوریم.
هم اکنون توزیع وعده ی ناهار دانشجویان در سلف مرکزی بهار (دختران) و باران (پسران) انجام میگیرد. شام و صبحانه نیز که مخصوص دانشجویان خوابگاهی است در مجتمع خوابگاههای دانشجویی و خوابگاههای موجود در سطح شهر توزیع میگردد. علاوه بر رستوران دانشجویی (بهار و باران ) که ناهار دانشجویان را براساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویی ارائه مینماید، دانشجویان میتوانند برای استفاده از انواع خدمات رفاهی به بوفه های خواهران و برادران در دانشکده های فنی و مهندسی ، معماری و مجتمع خوابگاه ها مراجعه نمایند.
در بعد نظارت بر اماکن موجود، علاوه بر اداره ی تغذیه که وظیفه بازدیدهای دوره ای را برعهده دارد، کارشناسان مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، کارشناسان سازمان دامپزشکی استان، کارشناسان مرکز پزشکی بهداشتی شهید بلندیان و کارشناسان اداره کار و امور اجتماعی نیز از اماکن مختلف موجود در دانشگاه بازدید مینمایند
تلاش شبانه روزی کلیه همکاران ما در راستای ارتقاء رضایتمندی دانشجویان عزیز بوده و امید است بتوانیم بستری مناسب تر در جهت بهبود شرایط زندگی را برای دانشجویان گرامی فراهم آوریم.
شرح وظایف :
- نظارت و کنترل در تهیه و تامین وسایل و مواد غذایی مورد نیاز دانشجویان
- برنامه ریزی و تهیه آمار غذایی دانشجویان برای پخت ناهار و شام و صبحانه
- نظارت مستمر در امر تهیه و توزیع غذا توسط پیمانکار و رعایت بهداشت کارکنان مربوطه.
- نظارت و کنترل مواد غذایی و تنظیم برنامه هفتگی.
- ایجاد هماهنگی لازم در اداره امور سلف سرویسها و ارایه ی خدمات لازم.
- نظارت و کنترل مستمر بر نظافت و سم پاشی سالنهای غذاخوری آشپزخانه ها و سرویسهای بهداشتی.
- نظارت و کنترل مستمر بهداشتی در محل طبخ غذا و سلف سرویسها.
- همکاری در اجرای مراسم و همایش های مختلف.
فرایندهای موجود در اداره تغذیه و نحوه رزرو غذا
پس از ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه و صدور کارت دانشجویی، کارشناسان شاغل در اداره تغذیه اقدام به فعال نمودن کارت های دانشجویی در سامانه ی تغذیه مینمایند، و پس از دریافت کارت دانشجویی، دانشجو به سایت دانشگاه به آدرس www.ikiu.ac.ir مراجعه نموده و گزینه رفاهی را اانتخاب می نماید، از شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و از کد ملی به عنوان کلمه عبور استفاده می نمایند. کلیهی فرایندهای افزایش اعتبار، رزرو وعدههای غذایی و... در صفحه شخصی دانشجو قابل انجام خواهد بود.همچنین دانشجویان فارغ التحصیل می توانند پس از دریافت فرم تسویه حساب به متصدی اتوماسیون تغذیه مراجعه؛ و فرایند تسویه با این اداره را به انجام برسانند.
زمان رزرو:
دانشجویان میتوانند از ساعت ١٠ روز یکشنبه تا ساعت ١٤ روز چهارشنبه غذای هفتهی آینده خود را در سامانهی رفاهی به آدرس www.stu.ikiu.ac.ir رزرو نمایند. (راهنمای استفاده از سامانه تغذیه در سامانه رفاهی قرار داده شده است). همچنین امکان رزرو و کنسل هفته جاری در شنبه هر هفته از ساعت ٨ صبح تا ساعت ١٤ همان روز برای روز دوشنبه به بعد قابل اجرا می باشد.در حال حاضر این مجموعه دارای ٤ سلف سرویس میباشد:
سلف سرویس بهار مختص دانشجویان دختر
سلف سرویس باران مختص دانشجویان پسر
سلف سرویس بوستان (اعضای هیأت علمی)
سلف سرویس کارمندان طبقه دوم سلف بهار
سلف سرویس مجتمع خوابگاههای دانشجویی
سلف سرویس بهار مختص دانشجویان دختر
سلف سرویس باران مختص دانشجویان پسر
سلف سرویس بوستان (اعضای هیأت علمی)
سلف سرویس کارمندان طبقه دوم سلف بهار
سلف سرویس مجتمع خوابگاههای دانشجویی
جناب آقای مرتضی لطفی | رئیس اداره تغذیه | 02833901752 |
سرکار خانم مریم محمدی | کارشناس اداره تغذیه | 02833901754 |
سرکار خانم سید فاطمه موسوی | کارشناس بهداشت محیط سلف سرویسها | 02833901755 |
جناب آقای اکبرصوفی | کارشناس رایانه اداره تغذیه | 02833901756 |
اداره رفاه یکی از ادارت تابع اداره کل امور دانشجویی میباشد، که در زمینهی ارایهی خدمات و تسهیلات رفاهی جهت ایجاد زمینههای مناسب و رشد استعدادها، به خصوص کمک به وضع تحصیلی دانشجویان ایرانی مستعد کم بضاعت در دانشگاهها و مووسسات آموزش عالی انجام وظیفه مینماید همچنیبن تسهیلات قرضالحسنه دانشجویی، توزیع کار دانشجویی در سطح دانشگاه از دیگر وظایف این اداره است. اداره رفاه و خدمات دانشجویی با اتصال به سامانهی رفاهی صندوق رفاه دانشجویان و با هماهنگی این صندوق، تسهیلات رفاهی وانواع وامها را در اختیار دانشجویان قرار میدهد.این اداره امور پرداخت تسهیلات متنوع دانشجویی (بیش از ده نوع وام) را انجام میدهد. همچنین انجام ا مور بیمهی حوادث کلیه دانشجویان توسط این اداره فراهم میشود
شرح وظایف، رئیس اداره رفاه و خدمات دانشجویی
- برنامهریزی برای ارایهی تسهیلات رفاهی به دانشجویان اعم از وام تحصیلی، مسکن، ازدواج، ضروری، شهریه شبانه و ودیعه مسکن.
- برنامهریزی و پیگیری انعقاد قرارداد بیمه حوادث دانشجویان.
- برنامهریزی و هماهنگی برای فعالیتهای کار دانشجویی بر حسب نیاز واحدها به دانشجویان و پرداخت به موقع حق الزحمه کار دانشجویی.
- برنامهریزی و اقدام برای ارایهی تسهیلات تشکیل صندوق قرض الحسنه دانشجویان به منظور اعطای وام قرضالحسنه به دانشجویان نیازمند.
- اقدام لازم جهت تنظیم لیست اسامی دانشجویان واجد شرایط دریافت وامهای دانشجویی در هر ترم تحصیلی و نظارت بر حسن انجام آنها.
- ارتباط مستقیم اداره رفاه با صندوق رفاه دانشجویان.
- ارایهی کلیه امور رفاهی به دانشجویان با هماهنگی صندوق رفاه و طبق دستورالعملهای رسیده.
- کنترل لازم در جهت بازپرداخت وامهای پرداخت شده به دانشجویان.
- نظارت لازم اداره رفاه بر نحوهی فعالیت و انجام وظیفه پرسنل در اداره رفاه دانشجویان
- پذیرش و بررسی درخواست وام دانشجویان طبق آیین نامه اجرایی، ثبت نام و انجام مراحل مربوط به وام دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی.
- تنظیم و آماده نمودن تقاضاهای وام دانشجویان.
- دریافت تعهد نامه محضری دانشجویان و ثبت مشخصات افراد متقاضی و ضامن در سیستم صندوق رفاه دانشجویان.
- تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وصدور دفترچه اقساط وام جهت دانشجویان بدهکار.
- اعلام بدهی یا عدم بدهی دانشجویان به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی از طریق سیستم مکانیزه آموزشی.
- انجام سایر امور محلوه از سوی مقام مافوق.
تسهیلات:
- اعطای وام تحصیلی به دانشجویان روزانه
- اعطای وام در سایر موارد ضروری به دانشجویان روزانه
- اعطای وام ودیعه مسکن به دانشجویان روزانه متاهل فاقد مسکن و خوابگاه با ارایهی اجاره نامه رسمی
- اعطای وام شهریه به دانشجویان نوبت دوم (شهریه پرداز)
- وامهای پرداختی به دانشجویان نوبت دوم واز طریق تسهیلات بانکی بوده و سالیانه حدوداً ٤% به آن سود تعلق میگیرد.
- بیمه حوادث کل دانشجویان شاغل به تحصیل
- اعطای وام وِیژه دکترا به دانشجویان مقطع دکترای فاقد شغل
- بیمه حوادث: کلیهی دانشجویان شاغل به تحصیل از طرف دانشگاه بیمه هستند لذا در صورت بروز هر گونه حادثه میتوانند جهت دریافت غرامت به اداره رفاه مراجعه نمایند.
زمان بندی و سیکل خدمات قابل ارایه:
ارایه کلیه وامهای تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن، حج، شهریه و ... به دانشجویان در دو نوبت در طول سال تحصیلی (ترم اول و دوم) با توجه به زمان بندی اعلام شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان و ادارهی رفاه دانشجویی انجام میپذیرد. هر نوع وام شرایط خاصی داردکه با مراجعه حضوری دانشجو به اداره رفاه، مراتب توسط کارشناسان مربوطه به اطلاع دانشجو خواهد رسید.
باز پرداخت وامها:
با توجه به قوانین و مقررات صندوق رفاه دانشجویان در خصوص بازپرداخت وامهای دانشجویی، حداکثر زمان ممکن جهت تقسیط این نوع وامها از بدو ورود به دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ١٠ نیمسال و برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته و کاردانی ٥ نیمسال است؛ لذا لازم است دانشجویان پس از فراغت از تحصیل سریعاً جهت تعیین تکلیف (تسویه حساب) به اداره رفاه دانشجویی مراجعه نمایند. در غیر این صورت بدهی آنان تقسیط نخواهد شد و موظف به پرداخت کل بدهی خود به صورت نقدی میباشند.
توجه:
ارایه کلیه وامهای تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن، حج، شهریه و ... به دانشجویان در دو نوبت در طول سال تحصیلی (ترم اول و دوم) با توجه به زمان بندی اعلام شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان و ادارهی رفاه دانشجویی انجام میپذیرد. هر نوع وام شرایط خاصی داردکه با مراجعه حضوری دانشجو به اداره رفاه، مراتب توسط کارشناسان مربوطه به اطلاع دانشجو خواهد رسید.
باز پرداخت وامها:
با توجه به قوانین و مقررات صندوق رفاه دانشجویان در خصوص بازپرداخت وامهای دانشجویی، حداکثر زمان ممکن جهت تقسیط این نوع وامها از بدو ورود به دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ١٠ نیمسال و برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته و کاردانی ٥ نیمسال است؛ لذا لازم است دانشجویان پس از فراغت از تحصیل سریعاً جهت تعیین تکلیف (تسویه حساب) به اداره رفاه دانشجویی مراجعه نمایند. در غیر این صورت بدهی آنان تقسیط نخواهد شد و موظف به پرداخت کل بدهی خود به صورت نقدی میباشند.
توجه:
- در زمان تسویه حساب وام ودیعه مسکن متأهلین، میبایست نقداً پرداخت گردد.
- ١٠% از مبالغ وامها به صورت نقدی و مابقی آن ٦٠ ماهه تقسیط گردیده و به دانشجو دفترچه اقساط تحویل داده میشود.
جناب آقای محمد پور خلیل رییس اداره رفاه و خدمات دانشجویی 02833901760 سرکار خانم زهرا رضایی میاب کارشناس اداره رفاه و خدمات دانشجویی 02833901759 سرکار خانم ناهیدرجبی چاقچری کارشناس اداره رفاه و خدمات دانشجویی 02833901758 سرکار خانم فهیمه جباریها کارشناس اداره رفاه و خدمات دانشجویی 02833901757 |
جناب آقای مسئول دفتر معاونت دانشجویی
سرکار خانم زهرا سلطانشاه دبیرخانه، کمسیون تخفیف ، کارشناس امور دانشجویی 02833901750
سرکار خانم معصومه سعیدی کمال کارشناس امور دانشجویی 02833901742